Доступ до публічної інформації

Home > Доступ до публічної інформації

Доступ до публічної інформації

ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації

у КНП «Первомайська ЦРЛ»

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у КНП «Первомайська ЦРЛ».

2. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:

  • запит на інформацію – прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні КНП «Первомайська ЦРЛ»;
  • запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
  • публічна інформація – відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання КНП «Первомайська ЦРЛ» своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні КНП «Первомайська ЦРЛ».

3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації»«Про інформацію»«Про державну таємницю» та інших нормативно-правових актів з цих питань.

4. Дія цього Положення не поширюється на відносини, пов’язані з отриманням публічної інформації КНП «Первомайська ЦРЛ» при здійсненні ним своїх функцій, а також на відносини, що виникають у сфері звернень громадян, які регулюються Законом України «Про звернення громадян».

5. Спрямовують, координують та контролюють роботу структурних підрозділів щодо надання доступу до публічної інформації керівники структурних підрозділів відповідно до функціонального розподілу обов’язків.

6. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (облік, аналіз, систематизація) та контроль щодо задоволення запитів на інформацію, визначення спеціальних місць для роботи запитувачів організовує відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації (далі за текстом – відповідальна особа).

7. Керівники структурних підрозділів КНП «Первомайська ЦРЛ», які володіють запитуваною інформацією та визначені резолюцією керівника закладу, забезпечують виконання та надання публічної інформації на запит на інформацію.

ІІ. Забезпечення доступу до публічної інформації

  1. Доступ до публічної інформації у КНП «Первомайська ЦРЛ» забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
  2. Доступ до інформації про діяльність КНП «Первомайська ЦРЛ» може бути обмежено відповідно до законодавства.

До відомостей, що становлять службову інформацію КНП «Первомайська ЦРЛ», належать внутрішня службова кореспонденція та доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов’язані з розробленням напрямів діяльності КНП «Первомайська ЦРЛ», процесом прийняття управлінських рішень і передують прийняттю рішень.

ІІІ. Порядок складання та подання запитів на інформацію

  1. Запитувачі інформації мають право звернутися до КНП «Первомайська ЦРЛ» із запитом на інформацію незалежно від того, стосується інформація їх особисто чи ні, без пояснення причини його подання.
  2. Запитувачі інформації мають право доступу до спеціального місця у приміщенні КНП «Первомайська ЦРЛ» для роботи запитувачів із документами чи їх копіями, що містять публічну інформацію.
  3. Запит на інформацію подається до КНП «Первомайська ЦРЛ» фізичною або юридичною особою, об’єднанням громадян без статусу юридичної особи в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача, який також може звернутися до КНП «Первомайська ЦРЛ» із запитом на інформацію під час особистого прийому посадовими особами КНП «Первомайська ЦРЛ».
  4. Запитувачі інформації можуть подати письмовий запит на інформацію у довільній формі.
  5. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит на інформацію шляхом заповнення відповідних форм запиту на інформацію (додатки 1-4), зразки яких можна отримати у відповідальної особи, або на офіційному веб-сайті КНП «Первомайська ЦРЛ».
  6. Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа, яка організовує в установленому порядку доступ до публічної інформації, розпорядником якої є КНП «Первомайська ЦРЛ», обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.

ІV. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію

  1. Запити на інформацію, що надходять на адресу КНП «Первомайська ЦРЛ», приймаються і реєструються в затвердженому керівником закладу Журналі реєстрації запитів на публічну інформацію (далі – Журнал).
  2. Реєстрація запиту здійснюється шляхом проставлення на ньому реєстраційного номеру.
  3. Відповідальна особа забезпечує ведення та облік номенклатури щодо запитів на публічну інформацію.
  4. Запити на інформацію, що надійшли в електронній формі, роздруковуються та опрацьовуються відповідальною особою.
  5. Усі документи після реєстрації негайно передаються на розгляд керівника закладу, який після ознайомлення з ними визначає відповідального за надання відповіді на запит – структурний підрозділ закладу, у володінні якого знаходиться запитувана інформація.
  6. У разі надходження запиту на інформацію, яка знаходиться у володінні кількох структурних підрозділів лікарні, виконавець визначається керівником закладу.
  7. Після розгляду запиту керівником закладу відповідальна особа фіксує у Журналі виконавця – відповідального за надання відповіді на запит, термін виконання та передає запит до відповідного структурного підрозділу закладу.
  8. Відповідь на запит надається структурним підрозділом закладу, у володінні якого знаходиться запитувана інформація. Один екземпляр відповіді на запит залишається в закладі.
  9. Відповіді на запити підлягають обов’язковій реєстрації.
  10. Відповідь на запит на публічну інформацію надається запитувачу у тій самій формі, в якій оформлено запит, якщо запитувач не просить надати її у письмовій формі.
  11. У разі надходження письмової кореспонденції, яка одночасно містить ознаки запиту на інформацію та звернення громадянина, така кореспонденція розглядається згідно з порядком, встановленим Законом України «Про звернення громадян» в частині, що не суперечить вимогам Закону України «Про доступ до публічної інформації». Кореспонденція, яка за своїм характером не є зверненням громадянина, розглядається згідно з порядком, визначеним Законом України «Про доступ до публічної інформації».
  12. Після отримання резолюції відповідальна особа ставить запит на контроль та передає оригінал запиту виконавцю для опрацювання та підготовки проекту відповіді. Співвиконавцям надається копія запиту.
  13. Виконавець готує проект відповіді на запит на інформацію, який підписується головним лікарем. За зміст відповіді на запит, відповідає виконавець.
  14. Відповідальним за надання відповіді на запит на інформацію визначається виконавець, зазначений у резолюції першим. У такому разі співвиконавці зобов’язані не пізніше ніж за два робочих дні до настання строку виконання запиту надати відповідальному виконавцю запиту відповідні документи та/або інформацію.
  15. Працівник, відповідальний за реєстрацію вихідної документації КНП «Первомайська ЦРЛ», реєструє лист-відповідь запитувачу інформації.
  16. Відповідь на запит на інформацію має надаватися за підписом головного лікаря КНП «Первомайська ЦРЛ».
  17. Копія відповіді надається відповідальній особі для зняття з контролю.
  18. Резолюції до запитів на інформацію та відповіді на запити підписуються невідкладно.

V. Порядок надання публічної інформації

  1. Відповідь на запит на інформацію повинна містити достовірну, точну та повну інформацію.
  2. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня його надходження та реєстрації в КНП «Первомайська ЦРЛ».

Якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин із дня надходження запиту.

Клопотання про термінове опрацювання запиту повинно бути обґрунтованим.

3. У разі якщо запит на інформацію стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, головний лікар за поданням відповідального виконавця за надання публічної інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку виконавець письмово повідомляє запитувача не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.

4. У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію мають зазначатися:

  • прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, відповідальної за розгляд запиту КНП «Первомайська ЦРЛ»;
  • дата надсилання або вручення повідомлення про відстрочку;
  • причини, у зв’язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений законодавством строк;
  • строк, у який буде задоволено запит;
  • підпис.

5. Якщо у запиті на інформацію міститься прохання надати також інформацію, що не є публічною, то запитувачу повідомляється про це у відповіді на запит на інформацію.

6. Якщо запит на інформацію належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит зазначаються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежено. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша є загальнодоступною, надається запитувана інформація, доступ до якої необмежений.

7. Відповідь на запит на інформацію про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

8. Інформація на запит надається безкоштовно. Плата за копіювання та друк не стягується у разі:

  • надання особі інформації про неї;
  • надання інформації, що становить суспільний інтерес;
  • якщо задоволення запиту передбачає виготовлення копій документів обсягом, що не перевищує 10 сторінок.

9. Якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більше 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.

У такому разі виконавець, відповідальний за надання відповіді на запит на інформацію, не пізніше п’яти робочих днів з дня надходження до КНП «Первомайська ЦРЛ» запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку оплати цих витрат. За таких обставин надання публічної інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.

10. Розмір витрат на копіювання та друк документів і порядок відшкодування таких витрат визначаються в межах граничних норм, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року № 740 «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію».

11. КНП «Первомайська ЦРЛ» має право відмовити в задоволенні запиту на інформацію, якщо:

КНП «Первомайська ЦРЛ» не володіє і не зобов’язане відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит на інформацію;

інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 Закону України «Про доступ до публічної інформації» фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком;

не дотримано вимог щодо оформлення запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію повинен містити:

  • ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
  • загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
  • підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

12. Відмова у задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі. У відмові в задоволенні запиту на інформацію мають бути зазначені:

прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, відповідальної за розгляд запиту КНП «Первомайська ЦРЛ»;

  • дата відмови;
  • мотивована підстава відмови;
  • порядок оскарження відмови;
  • підпис.

Відмова у задоволенні запиту на інформацію підлягає обов’язковому погодженню відповідальною особою з питань запитів на інформацію.

13. Якщо КНП «Первомайська ЦРЛ» не володіє запитуваною інформацією, але за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, цей запит направляється належному розпоряднику інформації з одночасним повідомленням про це запитувача інформації.

14. Відповідь на запит на інформацію надається у спосіб, обраний запитувачем.

У разі відсутності можливості надання публічної інформації, яка потребує додаткового опрацювання шляхом узагальнення, вилучення, аналітичного опрацювання із публічної інформації, вона надається в тому вигляді, в якому зберігається в КНП «Первомайська ЦРЛ».

15. Відповідь на запит підлягає обов’язковій реєстрації в установленому порядку.

16. Копії листування за запитами на інформацію зберігаються у відповідальної особи.

VІ. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації

  1. Відповідно до статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність КНП «Первомайська ЦРЛ»  можуть бути оскаржені до керівника закладу, начальника управління охорони здоров’я Миколаївської обласної державної адміністрації або суду.

Форми запиту на інформацію

Форма запиту електронною поштою

Форма запиту для фізичних осіб

Форма запиту від об’єднання

Форма запиту від юридичних осіб